Friday, November 21, 2014

DIROGOL SEBAB TUMBUK MUKA ORANG !

Kuala Lumpur: Seorang remaja perempuan terpaksa melalui detik hitam apabila dirogol oleh lima lelaki yang dipercayai rakan teman lelakinya sendiri selepas melarikan diri dari pihak polis dalam kejadian di Lombong Buaya, Kampung Sri Aman, Puchong 12 November lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, mangsa berusia 16 tahun berkenaan dikatakan mengikuti teman lelakinya seorang warganegara Myanmar yang dikenali sebagai Mohd Hisham keluar makan di Kampung Sri Aman.
Sebaik selesai makan, mereka pulang ke rumah dan diekori oleh lima suspek menaiki tiga motosikal sebelum terserempak dengan kereta peronda polis yang cuba menahan mereka untuk membuat pemeriksaan.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, ketika cuba ditahan, mereka berjaya meloloskan diri daripada ditahan kereta peronda polis dan sampai ke lokasi kejadian.
Menurutnya, ketika ditempat kejadian, mangsa diraba oleh rakan teman lelakinya yang bernama "Pendek" menyebabkan mangsa berang dan bertindak menumbuk muka sehingga hidung suspek berdarah.

"Suspek menjadi marah dan bertindak merogol pengadu secara bergilir-gilir. Teman lelaki mangsa ada melihat kejadian terbabit tetapi tidak berani untuk membantu disebabkan takut kerana suspek ramai.

"Empat suspek berjaya ditahan manakala seorang lagi masih diburu,"katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.


Aku petik artikel ni dalam Harian Metro. Aku tak faham pasal apa budak umur 16 tahun boleh keluar dengan jantan tengah tengah malam. Emak bapaknya ke mana, buat apa?

Lebih malang keluar bergaul dengan warga asing. Aku rasa benda ni patut jadi pengajaran kepada kita. Sporting dengan anak pun kena ada batas. jangan melampau akhirnya makan diri.

No comments:

Post a Comment

BACA INI JUGA !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...