Monday, March 3, 2014

MALANG NIK AZIZ !


Terkejut jugak aku. Baru jer Nik Aziz samakan junjungan besar Muhammad SAW dengan Mamat Mamat kampung, sekarang Nik Aziz macam terima kifarah pulak.


Nik Aziz tinggalkan jawatan MB Kelantan tak sampai setahun tapi beliau masih lagu Mursyidul Am PAS. Cuma yang aku kesian, orang macam tak ada rasa hormat dah dengan Nik Aziz.

Banyak suara dalam kalangan PAS sekarang sedang bercakap tentang perpecahan PAS di Kelantan. Dah ada tiga puak dah. Puak Ahmad Yaakob, puak Husam Musa dan puak Nik Amar.


Kerajaan dan Parti PAS di Kelantan dikatakan macam kapal tiga nakhoda. Seorang nak ke barat, ada yang nak ke timur. Seorang nak ke tenggara.
Kata sumber ini, ini menyebabkan kapal tu tak bergerak ke mana mana.

Itupun ok lagi. Silap haribulan, kapal ini boleh karam.

Yang kesiannya, semua benda atau masalah ini orang kaitkan dengan kegagalan Nik Aziz mentarbiah anak buah. Nik Aziz selama ini membiarkan segala keretakan sehingga dah nak menjadi belah.

Lebih malang lagi bila orang mula kata Nik Aziz selama jadi MB tak buat apa apapun selain bagi kuliah. Bila Datuk Yaakob ambil alih, dia kena mula dari A, dari 0.

Kesimpulannya aku perhatikan, ada lagi hayat usia Nik Aziz, dia dah mula jatuh dari singgahsana kemuliaannya. Nik Aziz nampaknya dah jadi orang tua tua biasa yang ada banyak di kampung kita.


3 comments:

  1. Cicit Pawang Ali sudah dipaut di blog suaralensa.blogspot.com. Salam perjuangan!

    ReplyDelete
  2. Nik Aziz byk buat silap. Ini masa yang baik untuk kembli buat pembetulan, insyaallah

    ReplyDelete

BACA INI JUGA !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...