Monday, March 24, 2014

KAH ! KAH ! KAH ! MENANG TAPI KALAH , NAK KALAH LAGILAH TU !!


Aku tak tau apa nak cakap. Nak tergelak atau nak marah. Ada orang dalam Barisan Nasional kata walaupun kita kalah dalam PRK Kajang tapi sebenarnya kita telah menang.


Aku nampak benda ni mudah jer. Kita dah kalah tak kira apa pun alasannya. Tak payah nak wayang wayang. Langkah seterusnya ialah buat kajian dan buat penambahbaikan.

Datuk Najib kena duduk bersama pemimpin parti rangka strategi apa patut dibuat. Pilih orang yang betul, bukan yang dikenali sahaja. Pilih aktivis parti, bukan orang yang baru sehari dua masuk parti.

Kita ada masa, kita ada tenaga. Mulakan dengan persoalan
1. Mengapa kita kalah
2. Bagaimana kita nak menang

Elakkan ada perasaan " KITA MENANG TAPI KALAH ! "
Bergerak dengan perasaan " KITA TELAH KALAH ! " dan " KITA MAHU MENANG !".


3 comments:

  1. Masalahnya ada orang PERASAN hebat padahal kosong

    ReplyDelete
  2. Menurut kamus UMNO@BN......calon yang dapat undi sikit adalah pemenang...manakala calon yang memperolehi undi banyak adalah calon kalah...inilah yang dinamakan tranformasi.....ala Najib........apa ke jadahnya ni,,,,,,,,,matematik tak lulus kot.....ataupun format baru ilmu hisap.....kalau dah cina tolak calon cina...apa lagi yang ada pada MCA...yang bangangnya...Melayu UMNO dok undi calon yang pengundi Cina tolak....siapa sebenarnya barua......Melayu UMNO ataupun PAS.....

    ReplyDelete
  3. PAS tak de apa. Presiden kena saman, anak buah jilat jubo !

    ReplyDelete

BACA INI JUGA !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...