Friday, August 8, 2014

SAIFUDDIN DAN RAFIZI KENA SEKOLAH !

Baca petikan di bawah...

“For sure SPRM will clear him. You know the words ‘selective investigation’? They will apply that to Khalid,” Saifuddin told Malay Mail Online yesterday, using the Malay initials for the anti-graft body.
Khalid’s preemptive strike also drew criticism from PKR strategist Rafizi Ramli who compared it to the cow-farming “stunt” pulled by Umno’s Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
“If Khalid wants to use SPRM to clear his name, good luck because Shahrizat tried to use SPRM to clear her name too, but most people in Malaysia are convinced that NFC was a scandal and involved corruption,” he said.
“SPRM is a stunt. If he has nothing to hide, show us the settlement now,” the Pandan MP told Malay Mail Online when contacted yesterday.

Baca pula artikel ini...di sini dan di sini..


Kalau aku jadi Saifuddin atau Rafizi, aku malu nak muncul di khalayak ramai ,

"Sebagai sebuah badan yang bebas, telus dan profesional, SPRM menganggap dakwaan Saifuddin bahawa SPRM melakukan siasatan selektif dan bahawa 'pasti SPRM' akan mengumumkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak ada kes kelak, adalah tidak bertanggungjawab dan berniat jahat terhadap SPRM. 


"Akta SPRM 2009 dengan jelas memperuntukkan tugas SPRM hanyalah menjalankan siasatan manakala sama ada terdapat merit untuk mendakwa atau sebaliknya, ia merupakan tugas Pendakwa Raya berdasarkan keterangan dan bukti yang diperoleh.

"Kenyataan Saifuddin bahawa SPRM mengamalkan siasatan selektif adalah tidak berasas dan tidak benar sama sekali," katanya.


Aku rasa dalam sejarah ada ramai tokoh UMNO telah didakwa berbanding Pakatan. Padahal kalau nak dakwa boleh sangat sebab pemimpin pembangkang semua pakai kereta mewah, bergerak tak berhenti, tidur di hotel. Mana puak ni dapat duit?


Anwar Ibrahim ada ramai pegawai. Pengawal peribadi bersenjata. Pembancuh kopipun ada, segak segak pulak tuh ! hah ! hah ! hah ! Korang korek duit mana hah ?


Aku rasa jawapan SPRM bukan jawapan biasa. Bacalah kenyataan Datuk Shukri, jawapannya jujur, tulus. Aku rasa SPRM anggap Saifuddin dan Rafizi ni bukan saja berniat jahat tapi tak ada ilmu, bodo !


Pada aku bila Dr Khir Toyo dan Datuk Norza Zakaria didakwa saja, aku tau SPRM adalah badan yang benar benar bebas. Matlamat mereka jelas, bebaskan negara daripada gejala rasuah...


Betullah kata Datuk Shukri, yang bermasalah PKR, janganlah kaitkan SPRM.


12 comments:

  1. WEII !! LU SUDAH SILAP. ITU MANGKUK MANA ADA MALU PUNYA.

    ReplyDelete
  2. Tak de maruah. Tak layak jadi pemimpin.

    ReplyDelete
  3. SPRM ini pernah dapat pengiktirafan antarabangsa. Pembangkang Malaysia ni hati kotor. Mereka nak alihkan masalah kepada orang lain.

    ReplyDelete
  4. Semakin lama rakyat semakin muak dengan karenah pemimpin pembangkang. Lepas satu, satu perbuatan mereka didapati cuba merosakkan negara. SPRM bukan parti politik dan mengaitkannya dengan politik adalah perbuatan yang amat tidak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  5. Baru depa ada akai. Depa ingat SPRM nak biaq depa buat tohmah !

    ReplyDelete
  6. SPRM pernah mendkwa KHIR Toyo dn didapati brslah . Kalau SPRM boleh jadi alat masa it dah jadi alat dah. ...

    ReplyDelete
  7. Puak pakatan ni macam manapun tak kan berubah. Hati dah hitam legam.

    ReplyDelete
  8. Anti Main BelakangAugust 8, 2014 at 7:44 PM

    Apabila hampa berurusan dgn puak fuckkatan ni depa je yg betuiiii....aku sendiri kalau jadi Sariffuckdin atau Rafizina, aku sendiri dah malu nak ke depan. Grassroots fuckkatan sendiri dah tolak dua2 halau ni....la ni dok berkepit celah kangkang al Sheikh Jubori je la sb nak Idup. Pak Sheikh kata tungging depa pun tungging le..... Pak Sheikh kata jilat, siap depa pun jilat and siap le. Dulu TS Khalid mb terbaik sampai Pas pisau pun x kacau kerusi MB Selangor....la ni sebab Pak Sheikh nak kan bini dia sendiri jadi MB makanya semua yg betul jadi salah.....heret dgn SPRM sekali. Maka melalak lah kedua2 ekor pembesar suara Al Jubori melalak. Sasar anjing yang p*****k apa nak herankan

    ReplyDelete
  9. Ni puak pembangkang mcm cibai la....

    ReplyDelete
  10. Puak2 Sheikh Jubori ni termasuk Rafizi dan Saifuddin adalah golongan yg cukup mahir kokok berderai derai tapi ekor bergelumang najis. Mereka akan gunakan apa saja cara dan kaedah asalkan matlamat menghalalkan cara. Al Jubori pernah guna gambar dia sebelah Yusof al Qurdhawi sebagai bukti dia kenal baik dgn ulamak mayur tu....padahal itu gambar dlm satu majlis mcm aku hadir dlm majlis jamuan rakyat raya, PM hadir maka aku pun minta nak bergambar dgn PM....pasty gambar tu aku jaja satu kampong yg PM kenal baik ngan aku dan rapat ngan aku....steady x cara puak2 haram jadah ni berpolitik. Nasib baik puak2 PUKIMAK ni x pernah ada gambar pegawai atasan SPRM ngan Khalid....kalau x gerenti puak2 ni gunakan gambar2 tu utk menguatkan lagi tuduhan depa terhadap SPRM. SEPATUTNYA biar le SPRM buat kerja depa....kita sokong dan bantu. Ini semua dasar matlamat menghalalkan cara makanya semua salah.....bini depa dtg bulan pun sebab SPRM x dakwa pihak kerajaan atau musuh politik depa. Anak depa jatuh longkang pun sebab SPRM amalkan selective procecution.
    Yang depa dok melalak mcm anjing gila nak pecat Khalid x gaduh pun. Puihhhhh

    ReplyDelete
  11. Puak pembangkang bodoh ni, da bermasalah nak kaitkan dengan SPRM pulak...puak harap jadah ni nak tunjuk pandai tapi sebab bodoh sangat tak nampak tang mana pandainya. Makin nampak bodoh ada la

    ReplyDelete
  12. Susah berurusan dengan macai bodoh ni. Sekolah seumur hidup pun belum tentu boleh pandai

    ReplyDelete

BACA INI JUGA !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...