Thursday, February 19, 2015

JANGAN UMNO SAJA...

Aku hakikatnya tak pandai nak cakap sangat. Tapi kalau tengok gambar gambar di bawah ini rasanya kita dah faham betapa UMNO sentiasa berusaha untuk menjaga keharmonian yang kita ada.

Setiakawan UMNO tak boleh disangkal lagi. Malangnya aku rasa Cina tak hargai kebaikan pemimpin kita. Aku tak tau apa perkataan yang boleh digunakan untuk menyeru agar orang Melayu Islam bertaut, menyatu sebab pada masa itu nanti, kita akan lihat bagaimana Cina tidak lagi boleh khianati kita.



DS Hishammuddin antara yang jelas ' Barisan Nasional ' sehingga beliau pernah dikecam kerana meminta maaf kepada rakan rakan komponen. Inilah pengorbanan beliau untuk pastikan survival UMNO/BN.

Aku rasa sekarang prestasi semasa beliau, kegigihan beliau telah membuka mata rakyat. Betapa mintak maaf bukan petanda lemah. Sebaliknya ada kebangkitan luar biasa selepas itu...Melayu ? Yang semangat tinggi sangat ?
Yang berkobar kobar ? Telah bertambanhkan pengundi ?





6 comments:

  1. Rasanya dah banyak sangat umno kompromi. Sekali sekala kena bertegas.

    ReplyDelete
  2. Di tempat saya, BN masih mendapat undi pengundi Cina tapi peratusannya agak kecil. Bila Melayu berpecah inilah jadinya.

    ReplyDelete
  3. Saya yakin jika UMNO bertegas, komponen tak akan berani khianat.

    ReplyDelete
  4. Peristiwa mintak maaf dikatakan 'sejarah hitam ' dalam politik UMNO tapi itu lebih mulia daripada nampak garang tapi kosong.

    ReplyDelete
  5. Aku penyokong Hishammuddin. Orang politik sebenar tahu apa berlaku dan hakikatnya undur setapak untuk maju seribu langkah adalah sesuatu yang bijak.

    ReplyDelete
  6. Saya di bawah sudah nampak ada perubahan positif. Teruskan berusaha...

    ReplyDelete

BACA INI JUGA !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...